شبکه دانش مالی هلو
22 دوستدار 0 امتیاز منفی
155 بازدید
در مورد درآمد و بدهی توضیح بدید لطفا ؟
در امور مالی و مالیاتی توسط استاد تمام (1.5میلیون امتیاز) | 155 بازدید

4 پاسخ

5 دوستدار 0 امتیاز منفی
سازمان ها، شرکت ها و تولید کنندگان با فروش محصولات خود یا خدمات ارائه شده مبلغی دریافت می کنند که درآمد آن ها است. اما بدهی مبلغی است که باید به شخص، شرکت یا سازمان دیگری پرداخت شود. تا پرداخت نشدن این مبلغ شما بدهکار هستید و طلبکار می تواند از طریق قانونی اقدام کند. حتی در برخی موارد اجازه مصادره اموال داده می شود.
توسط مسلط (21.4هزار امتیاز)
2 دوستدار 0 امتیاز منفی

تعریف درآمد (Revenue) 

درآمد را بر اساس میزان ورودی‌های مالی که از منابع مختلف برای یک شرکت در یک دوره زمانی خاص به دست آمده است محاسبه می‌کنند. به عبارت دیگر همه پول‌هایی که به وسیله فروش کالا، خدمات و سرمایه‌گذاری به دست می‌آید را به عنوان درآمد شناسایی می‌کنیم. در بعضی از شرکت‌ها که دامنه فعالیت محدودتری دارند، درآمد را با فروش مساوی می‌دانند؛ زیرا تنها راه کسب درآمد در این شرکت‌ها فروش کالا یا خدمات است. اما شرکت‌های دیگری هم هستند که از راه‌های دیگر مانند سرمایه‌گذاری نیز درآمدزایی می‌کنند.

علاوه بر این، کسب‌وکارها می‌توانند از طریق فروش املاک و دارایی‌های خودشان هم کسب درآمد کنند. البته درآمدها با معیارهای مختلف دسته‌بندی می‌شوند تا مدیران مالی و حسابدارها بتوانند تحلیل درستی از وضعیت عملکرد کسب‌وکاری که در آن هستند طی یک دوره مالی داشته باشند و همچنین تجزیه و تحلیل افقی و تجزیه و تحلیل عمودی صورت‌های مالی به درستی انجام شود. در حقیقت درآمد حاصل از فروش املاک، درآمد حاصل از فروش اقلام بازیافتی و درآمد فروش کالا و خدمات از یکدیگر تفکیک می‌شوند و هر یک معنای متفاوتی پیدا می‌کنند.

تعریف بدهی

مقدار پولی که یک نفر از فردی دیگر قرض می‌گیرد. بسیاری از شرکت‌ها از بدهی برای تأمین مخارجی استفاده می‌کنند که در شرایط عادی هیچ‌گاه قادر به تأمین هزینه آن مخارج به‌تنهایی نیستند. قرارداد که بین فرد قرض گیرنده و طرفی قرض دهنده منعقد می‌گردد، این اجازه را صادر می‌کند که فرد قرض گیرنده در قبال پرداخت مبلغی اضافه‌تر تحت عنوان بهره، از آن پول استفاده کند و در زمانی مشخص بدهی خود را به فرد قرض دهنده پرداخت کند.

توسط استاد تمام (150هزار امتیاز)
2 دوستدار 0 امتیاز منفی
بدهی ها در حسابداری تعهداتی هستند که یک موسسه نسبت به اشخاص و مؤسسات حسابداری دیگر دارد و ناشی از معاملات و رویدادهای گذشته می باشند و باید با پرداخت وجه نقد و یا تحویل موجودی کالا یا ارائه خدمات یا انتقال سایر اقلام دارایی ها که ارزش پولی دارند ، تسویه گردند.

درآمد مقدار پولی است که تولیدکنندگان با فروش محصولات و یا ارائه‌ی خدمات خود به دست می‌آورند. هنگامی که یک موسسه خدماتی به دیگران ارائه دهد یا کالایی به آنان تحویل دهد، در ازای آن مبلغی از ایشان دریافت می‌کند یا معادل آن مبلغ از ایشان طلب‌کار می‌شود، یا از ایشان سند (چک، سفته و ...) دریافت می‌کند.
توسط حرفه‌ای (34.4هزار امتیاز)
2 دوستدار 0 امتیاز منفی

با سلام، درآمد مبلغی است که یک واحد تجاری  از فروش کالا و خدمات به مشتریان خود کسب میکند.

شامل 

درآمد شامل دریافت وجه نقد و فروش به صورت اعتباری یا همان نسیه میباشد نکته ای که هست درامد وقتی به صورت نسیه باشد به عنوان  حساب های دریافتنی در ترازنامه ثبت میشود

بدهی ها در حسابداری تعهداتی هستند که یک موسسه نسبت به اشخاص و مؤسسات حسابداری دیگر دارد و ناشی از معاملات و رویدادهای گذشته می باشند و باید با پرداخت وجه نقد و یا تحویل موجودی کالا یا ارائه خدمات یا انتقال سایر اقلام دارایی ها که ارزش پولی دارند ، تسویه گردند. به عبارتی کلیه تعهداتی که یک شرکت یا مؤسسه در قبال اشخاص مختلف بر عهده دارد ، به عنوان بدهی شناخته و ثبت می شوند .

توسط حرفه‌ای (47.0هزار امتیاز)


آینده شغلیت با هلو

آموزش رسمی و مدرک معتبر دوره حسابداری نرم افزار حسابداری هلو توسط شرکت هلو


همه‌چیز درباره‌ی شبکه دانش مالی هلو
سامانه تخصصی پرسش و پاسخ

شبکه دانش مالی هلو یک وب‌سایت پرسش و پاسخ تخصصی است؛ به این معنی که می‌توانید هر سوال تخصصی‌ای در حوزه مالی و حسابداری دارید بپرسید و از افراد متخصص کمک بگیرید.
در واقع هم می‌توانید بپرسید هم می‌توانید به سوال‌هایی که در حوزه تخصص شماست، پاسخ دهید.
از مهم‌ترین هدف‌های این شبکه، اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران و ثبت آنها به‌صورت طبقه‌بندی شده است.
در این شبکه همه‌ی کاربرها امتیازاتی دارند که سطح آنها را نشان می‌دهد. در واقع هر سوالی که پرسیده یا پاسخ داده می‌شود به کاربرها اعتبار و امتیازی می‌دهد و رزومه کاربری آنها را مشخص می‌کند.

بپرسید، پاسخ دهید، زمان را بخرید و امتیاز بگیرید!


سامانه مؤدیان مالیاتی ۱۴۰۲
آموزش ویدئویی سامانه مودیان از طریق مدرس رسمی و شرکت نرم افزار حسابداری هلو
همه‌ی آن‌چیزی که باید درمورد سامانه مودیان بدانید
تماشای ویدئو

نرم افزار حسابداری