درباره نحوه ثبت حسابداری مفاصا بیمه سوالات زیادی مطرح می شود. هر کدام از حسابداران با توجه به حوزه کاری و تشخیص آن در انواع مفاصاحساب بیمه، به دنبال نحوه ثبت حسابداری مفاصا حساب بیمه هستند. برای ثبت سند مفاصا حساب بیمه کافیست مبلغ سپرده حسن انجام کار، مبلغ پیش پرداخت مالیات،پیش دریافت، سپرده بیمه و سایر مبالغ قابل کسر را در قسمت بدهکار سند حسابداری مفاصا حساب بیمه و درآمدهای پیمان را در قسمت بستانکار ثبت کنید.
اما به طور کلی ثبت حسابداری پرداخت مفاصا حساب به شکل زیر است:
ثبت حسابداری پرداخت مفاصا حساب بیمه
سپرده حسن انجام کار بدهکار
پیش پرداخت مالیات بدهکار
سپرده بیمه بدهکار
پیش دریافت بدهکار
سایر کسور بدهکار
درآمدهای پیمان بستانکار
ثبت حسابداری دریافت مفاصا حساب بیمه
برای ثبت حسابداری دریافت مفاصاحساب بیمه باید هزینه بیمه پیمان و سپرده بیمه را در ماهیت بدهکار سند حسابداری تسویه حساب بیمه و بانک را در ماهیت بستانکار سند مفاصا حساب ثبت کنید. به شکل کلی، ثبت زیر را بزنید:
هزینه بیمه پیمان بدهکار
سپرده بیمه بدهکار
بانک بستانکار