شبکه دانش مالی هلو
26 دوستدار 1 امتیاز منفی
313 بازدید
می خواستم بدونم قرار داد FCA به چه قراردادی می گن؟
در حسابداری توسط مسلط (17.2هزار امتیاز) | 313 بازدید

7 پاسخ

5 دوستدار 0 امتیاز منفی
بهترین پاسخ

FCA مخفف Free Carrier و به معنای تحویل به حمل کننده است. طبق این قانون فروشنده باید برای رفع تعهد، کالا را به منظور صدور، ابتدا از گمرک ترخیص نمایید و در محلی که از قبل مشخص شده به حمل کننده معین شده از سوی خریدار تحویل دهد. به تعبیری دیگر  مفهوم FCA بدین معناست که مسئولیت فروشنده وقتی که کالا را جهت صادرات از گمرک مبدا ترخیص نمود در یک محل تعیین شده به حمل و نقل کننده تحویل بدهد. از وظایف فروشنده اخذ پروانه صادرات و مجوز صادرات و انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است. طبق تجارب شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد تحویل کالا در ترم FCA به خریدار یا شرکت حمل و نقل یا هر شخص دیگر که خریدار تعیین کرده در یک محل تعیین شده است، حتما در قرارداد خود یک محل را مشخص نمایید چنانچه در قرارداد محلی پیش بینی نشده باشد فروشنده خود محل مناسب را انتخاب می کند.

توسط حرفه‌ای (31.7هزار امتیاز)
انتخاب شده توسط
6 دوستدار 0 امتیاز منفی

یک قرار داد حمل و نقل بین الملل مربوط به کشتیرانی می باشد .

اگر قصد طرفین تحویل کالا در محل کار فروشنده باشد، آنها باید نشانی محل (های)مذکور را به عنوان محل تحویل تعیین شده مشخص کنند. به عبارت دیگر، اگر منظور طرفین تحویل کالا در محل دیگری باشد، آنها باید محل نشانی دیگری به عنوان محل تحویل تعیین شده نام ببرند.

اصطلاح«FCA» فروشنده را، حسب مورد، ملزم به ترخیص کالا برای صادرات می­کند. به هر حال در این اصطلاح فروشنده وظیفه ای برای ترخیص کالا برای ورود، پرداخت عوارض واردات یا انجام تشریفات گمرکی برای ورود کالا ندارد.

توسط تازه کار (6.6هزار امتیاز)
5 دوستدار 0 امتیاز منفی

با سلام

طبق  قرارداد FCA فروشنده باید کالا را به منظورصدور

 ابتدا ازگمرک ترخیص نمایید و در محل مشخص شده به حمل ­کننده معین شده از سوی خریدار تحویل دهد.

توسط حرفه‌ای (33.1هزار امتیاز)
4 دوستدار 0 امتیاز منفی

يكي از قراردادهاي اينوترمز است:

«تحویل به حمل کننده» یعنی این که فروشنده باید کالارا در محل کار خویش یا محل تعیین شده دیگری، به حمل کننده یا شخص دیگری که از سوی خریدار تعیین شده، تحویل دهد.این اصطلاح می­تواند بدون توجه به روش حمل و همچنین در مواردی که بیش از یک روش حمل استفاده شده است، به کار رود. طرفین به خوبی آگاهند که باید نتطه تحویل کالا درمحل تعیین شده را به روشن ترین شکل ممکن مشخص کنند، زیرا که ریسک از آن نقطه به خریدار منتقل می­شود.

توسط مسلط (29.6هزار امتیاز)
4 دوستدار 0 امتیاز منفی

قانون FCA مخفف Free Carrier و به معنای تحویل به حمل ­کننده است. طبق این قانون فروشنده باید برای رفع تعهد، کالا را به منظور صدور، ابتدا از گمرک ترخیص نمایید و در محلی که از قبل مشخص شده به حمل ­کننده معین شده از سوی خریدار تحویل دهد.

چنانچه خریدار نقطه دقیقی را مشخص نکرده باشد فروشنده این امکان را داشته تا خود محلی را به منظور تحویل کالا به حمل­ کننده انتخاب کند. در صورت نیاز به مساعدت فروشنده به منظور انعقاد قرارداد با حمل ­کننده براساس عرف متداول در تجارت همچون روش حمل راه ­آهن یا هوایی فروشنده قادر به اقدام براساس مسئولیت و هزینه خریدار خواهد بود. این اصطلاح برای انواع روش حمل مانند حمل مرکب کاربرد دارد.

توسط حرفه‌ای (33.9هزار امتیاز)
پاسخ کامل و درست
4 دوستدار 0 امتیاز منفی
در قراردادهای بین المللی تجاری مجموعه ای از تعاریف به نام INCOTERMS مدون شده که به شیوه های مختلف حمل و نقل کالا در قراردادها میپردازد برای خلاصه نمودن پروسه غیر قابل توضیح به صورت سه حرف در قرارداد تدوین شده.

این ترکیبهای سه حرفی بر اساس مکان تحویل کالا و نقطه انتقال ریسک از فروشنده به خریدار تعریف میشوند.

بر اساس قوانین INCOTERMS 2020  واژه FCA (FREE CARRIAGE)  در قراردادها به نوعی از قرارداد لجستیک یا حمل و نقل اشاره دارد که فروشنده کالا را در محل تعیین شده توسط خریدار یا صاحب کالا به شرکت حمل تعیین شده توسط خریدار تحویل میدهد. همانطور که میبینید دقیقا نقطه انتقال ریسک در این نوع حمل و نقل نقطه ایست که فروشنده کالا را به شرکت حمل امین خریدار تحویل میدهد و ....
توسط مسلط (25.0هزار امتیاز)
ممنون از پاسخ
0 دوستدار 0 امتیاز منفی

طبق  قرارداد FCA فروشنده باید کالا را به منظورصدور ابتدا ازگمرک ترخیص نمایید و در محل مشخص شده به حمل ­کننده معین شده از سوی خریدار تحویل دهد.

توسط استاد تمام (150هزار امتیاز)


آینده شغلیت با هلو

آموزش رسمی و مدرک معتبر دوره حسابداری نرم افزار حسابداری هلو توسط شرکت هلو


همه‌چیز درباره‌ی شبکه دانش مالی هلو
سامانه تخصصی پرسش و پاسخ

شبکه دانش مالی هلو یک وب‌سایت پرسش و پاسخ تخصصی است؛ به این معنی که می‌توانید هر سوال تخصصی‌ای در حوزه مالی و حسابداری دارید بپرسید و از افراد متخصص کمک بگیرید.
در واقع هم می‌توانید بپرسید هم می‌توانید به سوال‌هایی که در حوزه تخصص شماست، پاسخ دهید.
از مهم‌ترین هدف‌های این شبکه، اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران و ثبت آنها به‌صورت طبقه‌بندی شده است.
در این شبکه همه‌ی کاربرها امتیازاتی دارند که سطح آنها را نشان می‌دهد. در واقع هر سوالی که پرسیده یا پاسخ داده می‌شود به کاربرها اعتبار و امتیازی می‌دهد و رزومه کاربری آنها را مشخص می‌کند.

بپرسید، پاسخ دهید، زمان را بخرید و امتیاز بگیرید!


سامانه مؤدیان مالیاتی ۱۴۰۲
آموزش ویدئویی سامانه مودیان از طریق مدرس رسمی و شرکت نرم افزار حسابداری هلو
همه‌ی آن‌چیزی که باید درمورد سامانه مودیان بدانید
تماشای ویدئو

نرم افزار حسابداری