شبکه دانش مالی هلو
14 دوستدار 0 امتیاز منفی
118 بازدید

مالیات در تجدید ارزیابی چیست ؟

در مالیات بر ارزش افزوده / اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل توسط حرفه‌ای (48.0هزار امتیاز) | 118 بازدید

1 پاسخ

3 دوستدار 0 امتیاز منفی

زمانی که دارایی های سازمان به روز رسانی میشود باید بر اساس آن که سرمایه و دارایی های مجموعه بر چه اساسی کسب شده اند مالیات آن ها نیز بررسی گردد.

یکی از دلایلی که افراد را از تجدید ارزیابی دارایی های شرکت منع میکند مشمولیت مالیات میباشد اما باید بدانید مازاد دارایی که از تجدید ارزیابی حاصل میشود مشمول مالیات نمیشود.

به طور کلی تجدید ارزیابی دارایی های سازمان با نظر کارشناس انجام میشود و ارزش روز سرمایه به صورت عددی ثبت میگردد. به این ترتیب در دفتر دارایی ها در بخش دارایی ها بدهکار و در بخش مازاد تجدید ارزیابی ها بستانکار خواهید شد.

در تجدید ارزیابی دارایی ها مازادی تعیین میشود که مربوط به حقوق صاحبان سرمایه سازمان میباشد و این مبلغ مشمول مالیات میشود که میزان آن نیز نرخ 25درصد خواهد بود.

تجدید ارزیابی میتواند بر گزارشگری مالی بر دارایی هایی مانند ماشین آلات و ساختمان که جز دارایی های استهلاک پذیر هستند به صورت قابل توجه تاثیر بگذارد.

در این محاسبات باید دارایی های مستهلک به صورتی که هر سال افزایش استهلاک داشته اند سالانه تجدید ارزیابی شوند. باید دقت داشت که میبایست به همین میزان از مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها کسر نمود تا در نهایت تحت عنوان سود انباشته منعکس گردد.

به این ترتیب میتوان نتیجه گرفت که تجدید ارزیابی بر سود و زیان اثر صفر خواهد داشت و در صورتی که سازمان دارای دارایی های استهلاک پذیر نباشد در ترازنامه سود و زیان مجموعه تاثیری نخواهد داشت و میتواند منجر به سرمایه گذاری های بلند مدت گردد.

اگر برای انجام امور مالیاتی خود سوالی دارید و یا میخواهید از کمک برترین کارشناسان مالیاتی بهره مند شوید میتوانید به صفحه خدمات مالیاتی مراجعه کنید و با بهترین کارشناسان مالیاتی ارتباط برقرار کنید.

توسط مسلط (21.4هزار امتیاز)


آینده شغلیت با هلو

آموزش رسمی و مدرک معتبر دوره حسابداری نرم افزار حسابداری هلو توسط شرکت هلو


همه‌چیز درباره‌ی شبکه دانش مالی هلو
سامانه تخصصی پرسش و پاسخ

شبکه دانش مالی هلو یک وب‌سایت پرسش و پاسخ تخصصی است؛ به این معنی که می‌توانید هر سوال تخصصی‌ای در حوزه مالی و حسابداری دارید بپرسید و از افراد متخصص کمک بگیرید.
در واقع هم می‌توانید بپرسید هم می‌توانید به سوال‌هایی که در حوزه تخصص شماست، پاسخ دهید.
از مهم‌ترین هدف‌های این شبکه، اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران و ثبت آنها به‌صورت طبقه‌بندی شده است.
در این شبکه همه‌ی کاربرها امتیازاتی دارند که سطح آنها را نشان می‌دهد. در واقع هر سوالی که پرسیده یا پاسخ داده می‌شود به کاربرها اعتبار و امتیازی می‌دهد و رزومه کاربری آنها را مشخص می‌کند.

بپرسید، پاسخ دهید، زمان را بخرید و امتیاز بگیرید!


سامانه مؤدیان مالیاتی ۱۴۰۲
آموزش ویدئویی سامانه مودیان از طریق مدرس رسمی و شرکت نرم افزار حسابداری هلو
همه‌ی آن‌چیزی که باید درمورد سامانه مودیان بدانید
تماشای ویدئو

نرم افزار حسابداری