شبکه دانش مالی هلو
14 دوستدار 0 امتیاز منفی
78 بازدید

انواع کاربرگ های حسابداری کدامند؟

در حسابداری توسط حرفه‌ای (48.0هزار امتیاز) | 78 بازدید

1 پاسخ

3 دوستدار 0 امتیاز منفی
  • کاربرگ حسابداری عمومی: از کاربرگ حسابداری عمومی برای برنامه‌ریزی امور حسابداری استفاده می‌شود. این کاربرگ در نمونه‌های مختلفی همچون کاربرگ برنامه‌ریزی حسابداری، پرسش‌نامه کنترل‌گرهای داخلی، قرارداد حسابرسی، بودجه زمانی و یادداشت نکته‌ها طراحی شده است.
  • کاربرگ حسابداری نهایی: این کاربرگ که کاربرگ تراز آزمایشی نیز نامیده می‌شود درواقع جدولی است که مانده سال جاری و مانده سال پیش از حساب‌های دفتر کل و ستون‌های اصلاح پیشنهادی و تقسیم کردن طبقه‌بندی در آن درج می‌شود. همه این اقلام در کاربرگ نهایی هم درج می‌شوند. تمام کاربرگ‌های پرونده مالی، توسط کاربرگ حسابداری نهایی، کنترل و خلاصه می‌شوند.
  • کاربرگ حسابداری اصلی: این کاربرگ مانند کاربرگ حسابداری نهایی از جمله سرفصل‌های عمده صورت‌های مالی است و کاربرد آن در ترکیب هر گروه از حساب‌های مشابه دفتر کل است. جمع هر یک از این کاربرگ‌ها به کاربرگ نهایی انتقال پیدا می‌کند و نشان‌دهنده وجوه نقد، مانده موجودی حساب‌های بانکی، موجودی صندوق و موجودی تنخواه‌گردان است.
  • کاربرگ اصلاحات پیشنهادی: این کاربرگ برای متعادل‌سازی طبقه‌بندی طراحی شده است و نوعی پیش‌نویس محسوب می‌شود. با استفاده از این کاربرگ می‌توان اشتباهات و تخلف‌های بااهمیت در صورت‌های مالی را اصلاح کرد. این اصلاحات فقط برای ارائه صورت مالی مؤثر است و در دفتر صاحب‌کار ثبت نمی‌شود.
  • کاربرگ حسابداری تفصیلی: کاربرگ تفصیلی یک کاربرگ فوری است که جزئیات یک حساب دارایی یا بدهی را نشان می‌دهد.
  • کاربرگ تجزیه و تحلیل: از این کاربرگ برای حسابرسی حساب‌های کم گردش، مانند اموال و تجهیزات، ادوات و ماشین‌آلات، بدهی‌های بلندمدت و حقوق صاحبان سرمایه استفاده می‌شود. با استفاده از این کاربرگ حسابدار می‌تواند خلاصه تغییرات یک دوره از یک دفتر کل را به دست آورد.
  • کاربرگ محاسباتی: با کاربرگ محاسباتی می‌توان اطلاعات مربوط به حساب‌های شرکت را با مدارک حسابداری مطابقت داد. درواقع برای راستی‌آزمایی برخی داده‌های خاص مانند اسناد مرتبط با استهلاک دارایی‌ها، مالیات حقوق و درآمد، محاسبه حق بیمه سهم کارفرما، بررسی ذخیره مزایای پایان خدمت کارمنان و سود سهام، حسابدار روی این کاربرگ محاسبات را انجام می‌دهد.
  • کاربرگ صورت مغایرت: این کاربرگ در بررسی مغایرت‌ها و تضادها در حساب‌ها کاربرد دارد. تطبیق مانده‌حساب‌های دریافتی با تأییدیه‌های دریافتی از مشتری و بررسی مبالغ ثبت‌شده در حساب‌ها با اسناد شرکت و یافتن مغایرت‌ها در هرکدام توسط حسابدار از موارد استفاده این کاربرگ است. در رسیدگی حساب‌های دریافتی، حساب‌های پرداختی، موجودی نقد و موجودی کالا نیز از این کاربرگ استفاده می‌شود
توسط مسلط (21.4هزار امتیاز)


آینده شغلیت با هلو

آموزش رسمی و مدرک معتبر دوره حسابداری نرم افزار حسابداری هلو توسط شرکت هلو


همه‌چیز درباره‌ی شبکه دانش مالی هلو
سامانه تخصصی پرسش و پاسخ

شبکه دانش مالی هلو یک وب‌سایت پرسش و پاسخ تخصصی است؛ به این معنی که می‌توانید هر سوال تخصصی‌ای در حوزه مالی و حسابداری دارید بپرسید و از افراد متخصص کمک بگیرید.
در واقع هم می‌توانید بپرسید هم می‌توانید به سوال‌هایی که در حوزه تخصص شماست، پاسخ دهید.
از مهم‌ترین هدف‌های این شبکه، اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران و ثبت آنها به‌صورت طبقه‌بندی شده است.
در این شبکه همه‌ی کاربرها امتیازاتی دارند که سطح آنها را نشان می‌دهد. در واقع هر سوالی که پرسیده یا پاسخ داده می‌شود به کاربرها اعتبار و امتیازی می‌دهد و رزومه کاربری آنها را مشخص می‌کند.

بپرسید، پاسخ دهید، زمان را بخرید و امتیاز بگیرید!


سامانه مؤدیان مالیاتی ۱۴۰۲
آموزش ویدئویی سامانه مودیان از طریق مدرس رسمی و شرکت نرم افزار حسابداری هلو
همه‌ی آن‌چیزی که باید درمورد سامانه مودیان بدانید
تماشای ویدئو

نرم افزار حسابداری