با داشتن امکان خلاصه سند مي توانيد از منوي عمليات مالي – ادغام اسناد – ادغام اسناد بصورت معمولي ،اسناد مورد نظرخود را بصورت زير جهت گزارشگيري ادغام کنيد:
براي اين کار ابتدا شماره مورد نظر و تاريخ را جهت ادغام اسناد مشخص مي کنيم .
سپس براساس فيلترهاي مورد نظر مي توان سندهاي مربوطه را مشاهده نمود .حال سندهاي مربوطه را انتخاب کرده و برروي گزينه تایيد کليك مي کنيم
لازم به ذکر است اسناد ادغام شده از بين نرفته و مي توان از منوي گزارشات -حسابداري -دفاتر کل -معين – تفصيلي و با انتخاب گزينه نمايش بر اساس شماره سندهاي ادغام شده سند را مشاهده نمود.همچنين از منوي گزارشات -حسابداري -نمايش خلاصه سند نيز اسناد ادغام شده قابل مشاهده مي باشد.
مي توانيد از منوي گزارشات – حسابداري – گزارش اسناد به صورت معمولي نيز اسناد ادغام شده را گزارش گرفت.
قبل از انجام ادغام تجمیعی می بایست در تنظیمات نرم افزار تنظیمات مربوط به آن را اعمال کنیم.
جهت اعمال تنظیمات می بایست به تنظیمات مدیریتی/ تنظیمات نرم افزار / تنظیمات عمومی / انتخاب بانکها جهت ادغام سازی تجمیعی مراجعه نمود.
با انتخاب دکمه (( … )) در جلوی عبارت میتوان بانک مربوطه را انتخاب نمود
.از اين آيتم زماني استفاده مي كنيم كه امکان چند شركتی را داريم و مي خواهيم اسناد شركت هاي
مختلف را ادغام کرده و گزارش گيري كنيم:
گزارش گيري بانك هاي تجميعي :
جهت گزارشگیری به “گزارشات/ گزارشات تجمیعی/ ” مراجعه می کنیم و از گزارش دفتر روزنامه و دفاتر کل/معین/ تفضیلی و تراز آزمایشی و ادغام اسناد استفاده نمایید.
خروج از حالت ادغام اسناد :
خروج از حالت ادغام اسناد به دو صورت ،خروج از حالت ادغام اسناد به صورت معمولی و خروج از حالت ادغام اسناد به صورت تجمیعی انجام می شود