ارسال صورت حساب های الکترونیکی از سه روش امکان پذیر است:
روش اول شرکتهای معتمد سامانه مودیان که اشخاص حقوقی مورد تایید سازمان امور مالیاتی هستند که آموزشها و تجهیزات لازم را بهمنظور ارسال صورت حساب الکترونیکی برای مودیان مالیاتی را فراهم میکنند که برای مودیان شامل هزینه است.
روش دوم ارسال صورت حسابهای الکترونیکی توسط خود مودیان است که در این روش مودی برای ارسال صورت حسابهای الکترونیک خود باید از یکسری نرمافزارهای واسط استفاده کند این واسط نرمافزاری باید جداگانه خریداری شود.
روش سوم هم تهیه نرمافزار های حسابداری هستند که امکان ارسال صورت حساب الکترونیکی روی خود نرمافزار حسابداری وجود دارد و مودی به سادگی و کمترین زمان ممکن عملیات ارسال صورت حساب الکترونیکی را انجام میدهد
اکثر این نرمافزارهای حسابداری بابت افزودن این امکان از مودیان بهصورت جداگانه هزینه دریافت میکنند ولی نرمافزار حسابداری هلو APEX قابلیت اتصال رایگان به سامانه مودیان را برای همه کاربران خود در همه نسخهها فراهم کرده است.